ΡΩΜΗ -  ΛΟΥΒΡΟ: Η ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ ΕΝΟΣ ΠΙΝΑΚΑ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ MΟΥΣΕΙΩΝ

032Παιχνίδι στην αυλή 034Παρουσίαση στην τάξη 035Παρουσίαση στην τάξη 020Κολλάζ 025Κολλάζ 026Εργασία μαθητή I001Ετοιμάζοντας τη μακέτα I002Μακέτα Λούβρου I003Μακέτα Λούβρου I005Μακέτα Λούβρου I004Εργασία μαθητώνSlideshow for Html by VisualLightBox.com v3.0

Νοέμβριος 2009: Ξεκινήσαμε το πολιτιστικό μας πρόγραμμα για τον πιο φημισμένο πίνακα του Λεονάρντο Ντα Βίντσι, τη Μόνα Λίζα. Πρώτη γνωριμία με τον καλλιτέχνη, εστιάσαμε στους σημαντικότερους  σταθμούς της ζωής του. Ήρθε η κα Λαναρά από τη διεύθυνση, υπεύθυνη του προγράμματος μουσείων και παίξαμε στο προαύλιο ένα παιχνίδι που είχε ετοιμάσει, χάρη στο οποίο εμπεδώσαμε τις ονομασίες των σταθμών της ζωής του Ντα Βίντσι.

Δεκέμβριος 2009: Είδαμε μία ταινία με τη ζωή του ζωγράφου. Τα παιδιά κράτησαν σημειώσεις και αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα λεύκωμα που θα εμπλουτίζουμε σιγά-σιγά με φωτογραφίες από τις εργασίες μας και τις δραστηριότητές μας. Εν τω μεταξύ, με τη διευθύντρια του σχολείου μας και καθηγήτρια στα εικαστικά μας πραγματοποιήσαμε ζωγραφικά έργα με διαφορετικές τεχνικές έχοντας δει ζωγραφικά έργα με θέμα τη Τζοκόντα διαφόρων σύγχρονων μοντέρνων καλλιτεχνών( κολλάζ, διχρωμία…)

Ιανουάριος 2010: Με μεγάλη μας χαρά δουλέψαμε με την κα Λαναρά. Εκτός από τα υπέροχα μπισκότα από το Παρίσι που μας έφερε σε ένα συλλεκτικό κουτί με τη Τζοκόντα, μας είχε ετοιμάσει οπτικοακουστικό υλικό που αφορούσε στην πορεία του πίνακα από τη στιγμή που ζωγραφίστηκε έως ότου κατέληξε στο Λούβρο.

Φεβρουάριος 2010: Ξεκινήσαμε δύο σχέδια εργασίας: α) κολλάζ ( διάφορες μορφές της Τζοκόντα σε ανακυκλώσιμα υλικά) και β) μακέτα του Λούβρου.

Μάρτιος-Απρίλιος 2010: Εργαζόμαστε πυρετωδώς, ιδιαίτερα στη μακέτα. Προβληματιζόμαστε ιδιαίτερα για την πυραμίδα : πώς θα την κατασκευάσουμε και πώς θα στερεωθεί. Επί πλέον έχουμε την ιδέα να κάνουμε μια κατασκευή όπου θα αξιοποιήσουμε τα κολλάζ μας.

Μάιος 2010: Τελειώσαμε τη μακέτα μας και τις κατασκευές μας. Σκεφτήκαμε να κάνουμε ένα μικρό δρώμενο για να ευχαριστήσουμε την κα Λαναρά για να ανακεφαλαιώσουμε την ιστορία της Τζοκόντα. Μια συμμαθήτριά μας, η Χαρά θα αφηγηθεί την ιστορία της Μόνα Λίζα σε 1ο πρόσωπο κρατώντας μια μάσκα της που κατασκευάσαμε.

 Μέσα από το πρόγραμμα  αναπτύξαμε ατομικές και κοινωνικές δεξιότητες χάρη στην ομαδική συνεργασία. Αποκτήσαμε κριτική στάση.

Οι στόχοι που επιτύχαμε είναι :

α) Γνωστικοί: Γνωρίσαμε τη ζωή ενός ζωγράφου και ό,τι αφορά σε έναν πολύ γνωστό πίνακά του. Κατανοήσαμε  τη συγκεκριμένη ιστορική περίοδο της αναγέννησης.

β)Συναισθηματικοί: Συνεργαστήκαμε με συμμαθητές και καθηγητές και νιώσαμε την ικανοποίηση της δημιουργικής εργασίας.

γ) Ψυχοκινητικοί: Αξιολογήσαμε δεδομένα που συλλέξαμε. Καλλιεργήσαμε δεξιότητες σχετικά με τα εικαστικά και τις τέχνες.

Μεθοδολογία υλοποίησης: Συνεργαστήκαμε με την υπεύθυνη του προγράμματος – εκπαίδευση και μουσείο- της Δ.Δ.Ε. Ανατολικής Αττικής κα Λαναρά Χριστιάνα και με τη Διευθύντρια του σχολείου μας κα Κουρκουζέλη Αικατερίνη, καθηγήτρια εικαστικών και Ιστορίας Τέχνης.

Η εμπειρία θα μας μείνει αξέχαστη και βέβαια τωρινή μας επιθυμία είναι να δούμε τη Μόνα Λίζα αληθινά στο Λούβρο, στο Παρίσι.
Υπεύθυνη Εκπ/κός: Ε. Σαλβέ ΠΕ05
Συμμετείχε η πολιτιστική ομάδα των μαθητών της Γ΄ τάξης