EIKAΣΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ - ΠΗΛΟΠΛΑΣΤΙΚΗ "ΣΧΗΜΑΤΑ, ΦΟΡΜΕΣ, ΟΓΚΟΙ"

Με αφορμή ένα δέντρο.

Το δένδρο μας-1η φάση
Το δένδρο μας-1η φάση
Επί τω έργω-1η φάσηΕπί τω έργω-1η φάση 1η φάση1η φάση ΧρώματαΧρώματα ΧρώματαΧρώματα ΧρώματαΧρώματα 2η φάση2η φάση 2η φάση2η φάση ΛεπτομέρειαΛεπτομέρεια ΛεπτομέρειαΛεπτομέρεια ΛεπτομέρειαΛεπτομέρεια ΛεπτομέρειαΛεπτομέρεια ΛεπτομέρειαΛεπτομέρεια Έργα μαθητών-Αποτυπώματα φύλλωνΈργα μαθητών-Αποτυπώματα φύλλων Έργα μαθητών-Αποτυπώματα φύλλωνΈργα μαθητών-Αποτυπώματα φύλλων Έργα μαθητών-Αποτυπώματα φύλλωνΈργα μαθητών-Αποτυπώματα φύλλων Έργα μαθητών-Αποτυπώματα φύλλωνΈργα μαθητών-Αποτυπώματα φύλλων Έργα μαθητών-Αποτυπώματα φύλλωνΈργα μαθητών-Αποτυπώματα φύλλων Έργα μαθητών-ΔένδραΈργα μαθητών-Δένδρα Έργα μαθητών-ΔένδραΈργα μαθητών-Δένδρα Έργα μαθητών-ΔένδραΈργα μαθητών-Δένδρα Έργα μαθητών-ΔένδραΈργα μαθητών-Δένδρα Έργα μαθητών-ΔένδραΈργα μαθητών-Δένδρα Έργα μαθητών-ΔένδραΈργα μαθητών-Δένδρα Έργα μαθητών-ΔένδραΈργα μαθητών-Δένδρα Σχεδιάζοντας σχήματαΣχεδιάζοντας σχήματα Έργα μαθητών - ΣχήματαΈργα μαθητών - Σχήματα Έργα μαθητών - ΣχήματαΈργα μαθητών - Σχήματα Έργα μαθητών - ΣχήματαΈργα μαθητών - Σχήματα Έργα μαθητών - ΣχήματαΈργα μαθητών - Σχήματα Έργα μαθητών - ΣχήματαΈργα μαθητών - Σχήματα Έργα μαθητών - ΣχήματαΈργα μαθητών - Σχήματα Φτιάχνουμε τοιχογραφίαΦτιάχνουμε τοιχογραφία ΤοιχογραφίαΤοιχογραφίαSlideshow for Html by VisualLightBox.com v3.0

Σκοπός – Στόχοι – Δραστηριότητες

Επιλέξαμε για να υλοποιήσουμε το πρόγραμμά μας, τις οικείες και αγαπημένες μας εικόνες δέντρων. Δέντρα από όλες τις γωνιές του πλανήτη μας με τις ιδιαίτερες μορφές και σχήματα τους. Σχηματοποιήσαμε, παραστήσαμε, εικονίσαμε, διαμορφώσαμε τις δικές μας ανάγλυφες και ολόγλυφες παραστάσεις τους. Στο εικαστικό εργαστήρι με την ομάδα του προγράμματος είχαμε την ευκαιρία να «παίξουμε» και να δημιουργήσουμε με τον πηλό τα μικρά μας έργα κεραμικής, πηλοπλαστικής.

Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να ακούσουν και να παρακολουθήσουν τις συμβουλές για την τεχνική του πηλού από επαγγελματία κεραμίστα. Ο πηλός έγινε στα χέρια των παιδιών εύπλαστο υλικό για τις δημιουργίες τους.

Ζωγραφικές συνθέσεις, χρωματικές αρμονίες και αντιθέσεις αποτύπωσαν την συνεύρεση πραγματικότητας και φαντασίας. Η τοιχογραφία ήταν το αποτέλεσμα ομαδικής δουλειάς και συνεργασίας, η οποία οδήγησε σε μια μοντέρνα έκφραση με γκράφιτι στοιχεία, επίσης ομαδική εργασία.

Η ομάδα του προγράμματος είχε την ευκαιρία κατά την διάρκεια της τριήμερης εκδρομής, πολιτιστικής, να φωτογραφίσει και να αποτυπώσει εικόνες πανέμορφων δέντρων από τα καταπράσινα βουνά της Β. Εύβοιας.


 ‘’Πάρε μαζί σου το παιδί που είδε το φώς

Κάτω από τα φύλλα εκείνου του πλατάνου

Και μάθε του να μελετά τα δέντρα’’

Σεφέρης.Αστυάνας Μυθ.


Ο συμβολισμός του δέντρου, ανεξάντλητος και βαθιά ριζωμένος στη σκέψη των ανθρώπων, συνδυάζει μύθους και θρησκευτικές δοξασίες, παραδόσεις και φιλοσοφικές αναζητήσεις.

Ελπίζουμε πως οι μαθητές μας θα μάθουν να συμβιώνουν αρμονικά με τη φύση, να εμπνέονται από αυτή, σεβόμενοι το ελπιδοφόρο μήνυμα του Γ. Σεφέρη.

Η τοιχογραφία – γκράφιτι της ομάδας μας εμπνεύστηκε από την παράσταση και εικόνα του δέντρου της ζωής στα Κρητομυκηναϊκά, στα αγγεία της Αρχαϊκής περιόδου η στον διάκοσμο ενός Βυζαντινού ναού, να περιβάλλεται από όντα φανταστικά και αλλόκοτα. Η κεντρική ιδέα του προγράμματος παραμένει κοινή, το δέντρο της ζωής [ σχήμα, φόρμα ] είναι η ιερή έκφραση της φύσης, η ανάσα του κόσμου, το συνώνυμο της ζωής, είναι ένα μοτίβο που ξορκίζει το κακό και συνδέεται με την καλοτυχία και υπόσχεται ευγονία κατά την ελληνική λαϊκή Τέχνη κα ι αφήγηση. 

Υπεύθυνοι εκπ/κοί: Αικ. Κουρκουζέλη ΠΕ08, Γ. Χολέβα ΠΕ01, Παπακυρίτση Χ. ΠΕ20
Συμμετείχε η πολιτιστική ομάδα των μαθητών της Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξης (σύνολο 35 μαθητές)