«18ος - 19ος ΑΙΩΝΑΣ : Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΝΑΚΤΟΡΟ ΤΩΝ ΒΕΡΣΑΛΙΩΝ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ». ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΤΗΣ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ.

Πρόγραμμα διαθεματικό Ιστορίας – εικαστικών

Έργα μαθητώνΈργα μαθητών Έργα μαθητώνΈργα μαθητών Έργα μαθητώνΈργα μαθητών Έργα μαθητώνΈργα μαθητών Έργα μαθητώνΈργα μαθητών Έργα μαθητώνΈργα μαθητών Έργα μαθητώνΈργα μαθητών Αγγεία-ΒαφήΑγγεία-Βαφή Αγγεία-Επίστρωση με φύλλα χρυσούΑγγεία-Επίστρωση με φύλλα χρυσού ΑγγείοΑγγείο ΑγγείοΑγγείο Έργα μαθητώνΈργα μαθητών Έργα μαθητώνΈργα μαθητών Ενδυμασία εποχής σε κούκλεςΕνδυμασία εποχής σε κούκλες Ενδυμασία εποχής σε κούκλεςΕνδυμασία εποχής σε κούκλες Ενδυμασία εποχής σε κούκλεςΕνδυμασία εποχής σε κούκλες Ενδυμασία εποχής σε κούκλεςΕνδυμασία εποχής σε κούκλες Ενδυμασία εποχής σε κούκλεςΕνδυμασία εποχής σε κούκλεςSlideshow for Html by VisualLightBox.com v3.0

Με αφορμή την περιοδική έκθεση στην Εθνική πινακοθήκη, οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την επιρροή που είχε ο Αρχαιοελληνικός πολιτισμός στη Γαλλική ενδυμασία, αρχιτεκτονική, διακόσμηση, κουλτούρα.

Όταν η Ελλάδα έγινε μόδα

Η γέννηση του Νεοκλασικισμού στη Γαλλική τέχνη.

Μέσα από τα εκθέματα του Μουσείου, συγκεκριμένα των αργυρών και χρυσών αντικειμένων όπως την πιατέλα για ραγού και βάζα, οι μαθητές μας οργάνωσαν εργαστήρι πηλοπλαστικής, έπλασαν, επιχρωμάτισαν και επικόλλησαν με τεχνική φύλλα χρυσού.

Παρατήρησαν και έκαναν κτήμα τους τις  γνώσεις για τον διάκοσμο που απορρέει από τις Αρχαιοελληνικές διακοσμήσεις όπως μετόπες με κύματα, φυτικά μοτίβα, σπείρες, δάφνες και φύλλα ακάνθου, μαιάνδρους, αυλακώσεις κ.α.

Απέδωσαν ζωγραφικά αντικείμενα, έπιπλα εποχής και μικροαντικείμενα εποχής.

Ασχολήθηκαν ιδιαίτερα με σχεδίαση ενδυμασιών κυρίως γυναικείας αμφίεσης όπου μετά υλοποίησαν τις εμπνεύσεις τους σε πήλινες γυναικείες φιγούρες, ντύνοντας τες με υφάσματα , που έκοψαν και έραψαν πάνω στα σώματα των πήλινων ομοιωμάτων.

Στόχοι και επιδιώξεις του προγράμματος α) να επισημανθούν οι άρρηκτοι θεσμοί που συνδέουν τη Γαλλία με την Ελλάδα χάρις στην κοινή μας Ιστορία β) να τονισθούν οι πολιτιστικές μας σχέσεις και γ) η κατανόηση της επιρροής στα μέσα του 18ου αι της τάσης του Κλασικισμού. Επιστροφή στην καθαρότητα των μορφών, την ευγένεια των απλών γραμμών και μεθόδων, συγκέντρωση στην ουσία, καλύτερη συνειδητοποίηση της συμμετρίας και της ακρίβειας. Εν κατακλείδι, οι μαθητές μας κατάφεραν επιτυχώς να ξεδιπλώσουν τις εσωτερικές δημιουργικές τους ανησυχίες και δεξιότητες.

Υπεύθυνοι εκπ/κοί: Αικ. Κουρκουζέλη ΠΕ08, Ε. Σαλβέ ΠΕ05
Συμμετείχε η πολιτιστική ομάδα των μαθητών της Γ΄ τάξης