ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΙΑ- ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΕ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΤΟΥ ΜΙΝΩΙΚΟΥ ΠΑΛΑΤΙΟΥ

Σχεδιάζοντας ...Σχεδιάζοντας ... Πρώτα χρώματαΠρώτα χρώματα 1ο μέρος1ο μέρος ΧελιδόνιαΧελιδόνια Επιμέλεια λεπτομερειώνΕπιμέλεια λεπτομερειών Επιμέλεια λεπτομερειώνΕπιμέλεια λεπτομερειών ΤοιχογραφίαΤοιχογραφία ΤοιχογραφίαΤοιχογραφία ΤοιχογραφίαΤοιχογραφία ΤοιχογραφίαΤοιχογραφίαSlideshow for Html by VisualLightBox.com v3.0

ΘΕΜΑ: ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΙΑ- επεμβαίνουμε στο χώρο του Σχολείου μας με σύμμαχό μας τα χρώματα και τα πινέλα μας. Σύνθεση με στοιχεία από τις αίθουσες του Μινωικού Παλατιού

ΣΚΟΠΟΣ

ΣΤΟΧΟΙ

ΕΠΙΤΕΥΞΗ

Ολοκλήρωση μινωικής τοιχογραφίας στον προαύλιο χώρο του σχολείου, σύνθεση με συνδυασμό διαφόρων μοτίβων από τις τοιχογραφίες των ανακτόρων της μινωικής εποχής.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Τα πρώτα μινωικά ανάκτορα εμφανίστηκαν γύρω στο 2000π.χ. Η περίοδος των νέων ανακτόρων( Κνωσός, Φαιστός, Μάλια και Ζάκρος) είναι αυτή της μεγαλύτερης ακμής του μινωικού πολιτισμού (1700-1450π.χ.). Οι Μινωίτες ανέπτυξαν πολλές μορφές τέχνης σε θαυμαστό επίπεδο. Όλα τα μινωικά έργα έχουν ζωντάνια, κίνηση, χάρη και δείχνουν μια προτίμηση των Μινωιτών για απεικόνιση της φύσης. Τα θέματα και η τεχνοτροπία της μινωικής τέχνης επηρέασαν γειτονικούς λαούς (Κυκλαδίτες, Μυκηναίους). Οι τοιχογραφίες, που οι περισσότερες προέρχονται από το ανάκτορο της Κνωσού, παριστάνουν συνήθως θρησκευτικές ή τελετουργικές πομπές, ειδυλλιακά τοπία με πλούσια βλάστηση και ζώα καθώς και θέματα από τον κόσμο της θάλασσας.

Οι μαθητές του Γυμνασίου μας μέσα από την διδασκαλία της αρχαίας ιστορίας και των αρχαίων ελληνικών έχουν ‘περιηγηθεί’ στον αρχαίο κόσμο και έχουν ‘μυηθεί’ στην αρχαία τέχνη. Πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο όπου τα παιδιά με ιδιαίτερο ενδιαφέρον προσέγγισαν δείγματα τέχνης της αρχαίας Ελλάδας. Στην αίθουσα των τοιχογραφιών του Μουσείου είδαν την θαυμαστή τοιχογραφία της Άνοιξης από την υστερομινωική Θήρα, από όπου και εμπνεύστηκαν για τη δημιουργία της τοιχογραφίας στον προαύλιο χώρο του σχολείου. Παράλληλα τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να αποτυπώσουν εικόνες μέσα από τη βιβλιογραφία που βρίσκεται στη σχολική βιβλιοθήκη καθώς και το πλούσιο εποπτικό υλικό που παρουσιάστηκε από τους υπεύθυνους καθηγητές κατά τη διάρκεια της εκπόνησης του προγράμματος.

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ Α΄-Β΄-Γ΄ τάξη Γυμνασίου Ανθούσας.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΟΜΑΔΑ Κουρκουζέλη Αικατερίνη, Τσατσάνης Βασίλης, Φώτη Παναγιώτα.