«ΠΕΡΙΑΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ ΑΝΘΟΥΣΑΣ: ΕΡΕΥΝΩ - ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΩ - ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ ΔΡΑΣΗ»

ΑφίσαΑφίσα Φωτογραφίες μαθητών-ΑνθούσαΦωτογραφίες μαθητών-Ανθούσα Φωτογραφίες μαθητών-ΑνθούσαΦωτογραφίες μαθητών-Ανθούσα Φωτογραφίες μαθητών-ΑνθούσαΦωτογραφίες μαθητών-Ανθούσα Ανακύκλωση για το Χαμόγελο του ΠαιδιούΑνακύκλωση για το Χαμόγελο του Παιδιού Έργα μαθητώνΈργα μαθητών Έργα μαθητώνΈργα μαθητών Έργα μαθητώνΈργα μαθητών Μακέτα ΑνθούσαςΜακέτα Ανθούσας Φωτογραφίες μαθητών-ΛαύριοΦωτογραφίες μαθητών-Λαύριο Φωτογραφίες μαθητών-ΛαύριοΦωτογραφίες μαθητών-ΛαύριοSlideshow for Html by VisualLightBox.com v3.0

ΓΙΑΤΙ ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΘΕΜΑ:

Θελήσαμε να ασχοληθούμε με την περιοχή στην οποία κατοικούμε, κυκλοφορούμε, παίζουμε και πηγαίνουμε σχολείο γιατί εκτιμούμε το γεγονός ότι ζούμε σε μια περιοχή μέσα στη φύση ,τόσο προνομιούχα σε σχέση με άλλες περιοχές της Αττικής.

Η εμπλοκή μας ,λοιπόν, στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, λειτουργώντας σαν ομάδα με πνεύμα συνεργασίας, μας έδωσε την ευκαιρία να συνειδητοποιήσουμε πόσο επιτακτική είναι η ανάγκη να μάθουμε να σεβόμαστε το φυσικό περιβάλλον που μας φιλοξενεί και μας προσφέρει τη ζωή, και κυρίως στην εποχή μας, που αυτό απειλείται περισσότερο από ποτέ, από την απληστία των δυνατών και οικονομικά ισχυρών αλλά και την αδιαφορία και τη συγκατάβαση των υπόλοιπων ανθρώπων.

ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

1.Περιηγηθήκαμε στον περιαστικό χώρο της Ανθούσας, κάναμε αποτύπωσή του στον κοινοτικό χάρτη, παρατηρήσαμε την χλωρίδα, ανταλλάξαμε πληροφορίες για την πανίδα της , εντοπίσαμε τους χώρους πρασίνου και αναψυχής, σχολιάσαμε την οικιστική ανάπτυξη και τον αυξανόμενο ρυθμό της, προτείναμε ιδέες για την βελτίωση της εικόνας της με κύρια μέριμνα την προστασία του περιβάλλοντος εξαιτίας της απρόσεκτης και συχνά καταστροφικής ανθρώπινης παρέμβασης.

2. Συλλέξαμε πληροφορίες σχετικές με την υπόστασή της και την ονομασία της Ανθούσας στο παρελθόν.

3.Επισκεφτήκαμε το κέντρο περιβαλλοντικής εκπ/σης Λαυρίου και συμμετείχαμε στο πρόγραμμα.

Το δάσος έχει τη δική του ιστορία.” Περιηγηθήκαμε στη θέση ‘’ΧΑΟΣ’’ (έχει ανακηρυχθεί προστατευόμενος εθνικός δρυμός από το 1974). Εκεί παρατηρήσαμε με ειδικά όργανα και καταγράψαμε τη χλωρίδα  του δάσους, πληροφορηθήκαμε για την πανίδα, μάθαμε να διακρίνουμε την ανθρώπινη παρέμβαση, κατανοήσαμε τις βασικές λειτουργίες του δάσους και συνειδητοποιήσαμε την ωφέλειά του. Επίσης επισκεφτήκαμε και ένα  αρχαίο μεταλλείο εξόρυξης αργύρου ,σιδήρου, μολύβδου κλπ.

4. Λάβαμε μέρος στο διαγωνισμό περιβαλλοντικής εκστρατείας με το συμβολικό τίτλο “Φύτεψέ με και υιοθέτησέ με”, για την προώθηση της ιδέας της προστασίας του περιβάλλοντος ,που οργάνωσε  ο εκδοτικός οίκος των σχολικών βιβλίων της Αγγλικής Γλώσσας. Τα έργα των μαθητριών που συμμετείχαν  ήταν:

α) Ο Ανακυκλούλης, μια μαριονέτα φτιαγμένη από ανακυκλώσιμα υλικά,

β) ένα  project  με θέμα την ανακύκλωση και

γ) ένας ζωγραφικός πίνακας με χρήση υλικών από την ίδια τη φύση, με σκοπό να τονιστούν οι καταστροφικές συνέπειες των πυρκαγιών.

5.Συμμετείχαμε στην δεντροφύτευση του κοινοτικού πάρκου της Ανθούσας που οργάνωσε η Κοινότητα  στις 22 Φεβρουαρίου 2009 και στην ανάπλαση του κήπου του σχολείου μας μαζί με όλους τους μαθητές του Γυμνασίου.

6.Συμμετέχουμε  μαζί με όλο το σχολείο στο πρόγραμμα ανακύκλωσης του εθνικού θεματικού δικτύου περιβαλλοντικής εκπ/σης “Χαρίστε χαμόγελο στο περιβάλλον- Χαρίστε χαμόγελο στα παιδιά-Ενεργή συμμετοχή στην ανακύκλωση’’, συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο και στο έργο του “Χαμόγελου του παιδιού’’. Για το σκοπό αυτό έχει τοποθετηθεί κάδος ανακύκλωσης για γυαλί, αλουμίνιο και χαρτί στο σχολείο μας.

7. Κατασκευάσαμε μακέτα της Ανθούσας.

8. Κυρίως όμως και πέρα από τις προαναφερθείσες δραστηριότητές μας, κρίναμε ιδιαίτερα σημαντικό να διερευνήσουμε τις απόψεις και τα αισθήματα  αντιπροσωπευτικής μερίδας του πληθυσμού της Ανθούσας , όπως των συμμαθητών μας ,και κατοίκων της περιοχής μας. Γι’ αυτό συντάξαμε ερωτηματολόγιατα οποία και επεξεργαστήκαμε- που αφορούσαν στα κριτήρια επιλογής μόνιμης κατοικίας στην περιοχή, στις ειδικές γνώσεις των κατοίκων για τη χλωρίδα και πανίδα της, στην ευαισθητοποίηση για το φυσικό περιβάλλον και το δάσος ειδικότερα, στην ανακύκλωση, αλλά και σε ό,τι αφορά το οικιστικό περιβάλλον. Ερωτηματολόγια δώσαμε και στην κοινοτική αρχή της Ανθούσας με την προσδοκία να πληροφορηθούμε πιο εμπεριστατωμένα για θέματα που αφορούν στην ιδιαιτερότητα του περιαστικού χώρου της περιοχής μας αλλά και στα μέτρα που έχουν ληφθεί ή σχεδιάζονται με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξή της.

Oλοκληρώνοντας, θέλουμε να στείλουμε το μήνυμα, ότι για τη μόλυνση και την καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος έχει ο καθένας μας, χωριστά, το δικό του μερίδιο ευθύνης και είναι αναγκαία η αλλαγή νοοτροπίας με προσανατολισμό τον σεβασμό και την ιδιωτική και κρατική μέριμνα για την προστασία του.

Υπεύθυνες καθηγήτριες:  Αντωνίου Μαρία  και   Παμπούκη Ειρήνη.